הפרות סדר בהלוויית הצעיר שנהרג ביפו – עיתונאי נפצע

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הפרות סדר בהלוויית הצעיר שנהרג ביפו – עיתונאי נפצע

אלפי בני אדם השתתפו במסע ההלוויה של הצעיר שנהרג אמש מירי שוטרים במהלך מרדף משטרתי ביפו • במהלך ההפגנה נפצע עיתונאי שסיקר את המהומות ופונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח איכילוב • במהלך היום התקיימו הפגנות של צעירים ערבים ברחובות יפו

17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי בני אדם משתתפים כעת בהלוויית הצעיר שנהרג אמש מירי שוטרים ביפו. מאות שוטרים מאבטחים את מסע הלוויה, זאת לאחר שבמהלך היום נרשמו הפרות סדר ברחבי העיר.

במהלך ההלוויה הותקף כתב חדשות ערוץ 2 גלעד שלמור, והוא פונה לבית החולים איכילוב בהכרה עם חבלות בגופו.

המהומות החלו לאחר שאתמול נורה למוות צעיר ערבי תושב יפו. בעקבות אירוע יריות ברח יפת על רקע פלילי ניידות שהגיעו למקום הבחינו במס קטנועים שמנסים להימלט התפתח מרדף שבמהלכו נורו יריות ע"י השוטרים.

שני רוכבי קטנוע שנמלטו, אותרו ברחוב סמוך כשהם פצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בביה"ח וולפסון. חשוד אחד (תושב יפו בשנות העשרים) פצוע באורח בינוני (ע"פ גורמי רפואה) מותו של החשוד הנוסף (תושב יפו בשנות העשרים) נקבע כעבור זמן קצר בביה"ח. כמקובל במקרים אלה נסיבות האירוע הועברו לבדיקת מח"ש

בעקבות כך הובערו היום צמיגים על הכביש ברחוב יפת ביפו סמוך לצומת חג' כחיל. והמונים הפגינו נגד המשטרה. צעירים התעמתו עם המשטרה וזרקו אבנים לעבר הכוחות. המשטרה פועלת להשיב את הסדר על כנו ופועלת להרגעת הרוחות. שני מתפרעים שהשליכו אבנים לעבר השוטרים עוכבו לחקירה.

המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לאורך הצירים ביפו ובנקודות מרכזיות כדי למנוע כל אפשרות להתפתחות של אירועי הפרת סדר וטיפול מיידי בכל התארגנות שבכוונתה לפגוע בסדר הציבורי. בשלב זה רחוב יפת ממשיך להיות סגור לתנועת רכבים והמשטרה פועלת על מנת להחזיר במהרה את החיים למסלולם.

סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יוסי בכר, אמר כי הוא מצפה מכל גורם בעל השפעה להרגיע את הרוחות בעיר. "לכולנו יש אינטרס לשמור שיפו תישאר אטרקטיבית ושוקקת. אני מבקש להמתין לתוצאות בדיקת מח"ש, ולא לעשות משהו שכרגע נוגד את החוק, מכל סוג שהוא. אנחנו ערוכים במידה טובה, ואני מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוחות שנמצאים כאן. האירוע הוא אירוע פלילי מובהק, וכך צריך להתייחס אליו".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי: "אני מבין את הכאב של הקהילה הערבית ביפו אך חשוב בעת הזו לשמור על איפוק למען הסדר והביטחון של כולם. אסור לנו לתת לקיצוניים להרוס את החיים המשותפים ביפו אותם בנינו יחד בעבודה קשה. אני מקווה שהנושא ייחקר במהירות וברצינות"



1 תגובות

מיין תגובות